Ogólne Warunki Sprzedaży

Poniższe Ogólne Warunki Sprzedaży, dalej zwane OWS w połączeniu z fakturą stanowią warunki umowy kupna – sprzedaży.

 

NAZEWNICTWO

  • Producentwytwórca Towaru
  • Towarmateriały eksploatacyjne gotowe oraz komponenty do regeneracji i produkcji kartridży drukujących i kopiujących w drukarkach, kopiarkach i urządzeniach wielofunkcyjnych, w tym: tonery, bębny światłoczułe, wałki, listwy czyszczące, chipy i inne.
  • Faktura: dokument sprzedaży stanowiący za każdym razem umowę wiążącą Strony.

 

STRONY UMOWY

  • Dystrybutorfirma Biuromax sp. z o. o. z siedzibą w Solcu, zaopatrująca się w Towary bezpośrednio od ich Producentów.
  • Klient: dowolna firma nabywająca Towary bezpośrednio od Dystrybutora.
 

WARUNKI

  • Sposób wysyłki: realizowany za pośrednictwem koncesjonowanych firm przewozowych. Klient może również sam wybrać metodę dostawy i zlecić odbiór przesyłki swoim przewoźnikiem.

  • Formy i warunki płatności: przelew, pobranie, przedpłata. Termin płatności jest zawsze przedmiotem indywidualnych ustaleń. W przypadku niezapłacenia za zakupy w terminie podanym na fakturze sprzedaży naliczone zostaną odsetki określone Kodeksem Cywilnym w wysokości równej sumie stopy referencyjnej NBP i 3,5 punktów procentowych.

  • Ceny: ceny są przedmiotem negocjacji. Każda dokonana transakcja jest automatyczną akceptacją przez Klienta cen i warunków sprzedaży podanych na fakturze. Do każdej ceny Dystrybutor dolicza podatek VAT w wysokości 23%, z wyłączeniem transakcji wewnątrzwspólnotowych i exportowych.

  • Zwroty: Dystrybutor nie przyjmie zwrotu bez uprzedniego uzgodnienia i odeśle go na koszt Klienta. Zakupiony towar może być zwrócony przez Klienta do Dystrybutora po uprzednim zgłoszeniu zwrotu wyłącznie za pomocą formularza on-line dostępnego na stronie internetowej Dystrybutora www.biuromax.com.pl po zalogowaniu się w naszym sklepie internetowym i przejściu do zakładki REKLAMACJE I ZWROTY  bez podania powodów w terminie nie dłuższym niż 10 dni od daty dostarczenia go na adres wskazany przez Klienta pod warunkiem, że towar i jego opakowanie będzie w stanie nienaruszonym. Zwrotom nie podlegają towary sprowadzone na indywidualne zamówienie Klienta. Dystrybutor nie akceptuje zwrotów towaru w terminie późniejszym z powodów innych niż reklamacje jakościowe. Zwroty reklamacyjne dla produktów oryginalnych/OEM mogą być zgłaszane w terminie do 3 miesięcy od daty dostarczenia towaru na adres wskazany przez Klienta. Na produkty alternatywne zwroty reklamacyjne mogą być zgłaszane w terminie do 12 miesięcy od daty dostarczenia towaru na adres wskazany przez Klienta. Zwroty towaru, również reklamacyjne odbywają się zawsze na koszt Klienta. Towar i jego opakowanie będzie w stanie nienaruszonym. Zwrotom nie podlegają towary sprowadzone na indywidualne zamówienie Klienta. Dystrybutor nie akceptuje zwrotów towaru w terminie późniejszym z powodów innych niż reklamacje jakościowe. Zwroty reklamacyjne dla produktów oryginalnych/OEM mogą być zgłaszane w terminie do 3 miesięcy od daty dostarczenia towaru na adres wskazany przez Klienta. Na produkty alternatywne zwroty reklamacyjne mogą być zgłaszane w terminie do 12 miesięcy od daty dostarczenia towaru na adres wskazany przez Klienta. Zwroty towaru, również reklamacyjne odbywają się zawsze na koszt Klienta. 

  • Reklamacje: Klient obowiązany jest sprawdzić przesyłkę towaru w momencie jej odbioru. W przypadku zewnętrznego uszkodzenia przesyłki należy sporządzić protokół z udziałem kuriera. W przypadku stwierdzenia niezgodności ilości odebranego towaru z fakturą, Klient natychmiast (w dniu przyjęcia Towaru) zawiadomi Dystrybutora o tym fakcie, przesyłając mu pisemną informację o rozbieżnościach celem umożliwienia weryfikacji i kontroli przesyłki. W przypadku niezachowania w/w warunków Klient nie może dochodzić roszczeń z tego tytułu. Klient zawiadamia Dystrybutora o wadach jakościowych Towaru w terminie 7 dni od daty ich wykrycia, jednak w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od daty ich dostarczenia na adres wskazany przez Klienta dla produktów oryginalnych/OEM. Dla produktów alternatywnych w terminie nie dłuższym niż do 12 miesięcy od daty dostarczenia towaru na adres wskazany przez Klienta. W przypadku, gdy Klient zgłosi reklamację Towaru z powodów jakościowych w terminie podanym w OWS i po przeprowadzonym postępowaniu reklamacyjnym potwierdzi się, że nosi on wady produkcyjne, Dystrybutor wystawi fakturę korygującą i zwróci pieniądze w wysokości ceny zakupu Towaru przez Klienta, bez żadnych opłat dodatkowych. Dystrybutor ma prawo nie przyjąć zwracanego Towaru, jeśli Klient nie zastosuje się do procedury reklamacyjnej umieszczonej na stronie www.biuromax.com.pl, w szczególności, jeśli nie wypełni formularza reklamacji/zwrotu oraz nie spełni wszystkich warunków reklamacji.

  • Sposób zawiadamiania o wadach Towaru: Zawiadomień dokonuje się w terminie do 7 dni o daty wykrycia wady wysyłając zgłoszenie reklamacji wyłącznie za pomocą formularza on-line dostępnego na stronie internetowej Dystrybutora www.biuromax.com.pl po zalogowaniu się w naszym sklepie internetowym i przejściu do zakładki REKLAMACJE I ZWROTY. Szczegółowe warunki zgłaszania roszczeń reklamacyjnych umieszczone są na stronie internetowej Dystrybutora – REKLAMACJE I ZWROTY. Towar zgłoszony do zwrotu bądź reklamacji powinien zostać odesłany na koszt reklamującego w terminie do 21 dni od daty zaakceptowania zwrotu/reklamacji przez Dystrybutora.

  • Rozliczenia: ustalenie limitu kredytowego przez Dystrybutora dla Klienta jako kupującego jest przedmiotem wzajemnych negocjacji i może zostać zmienione w każdej chwili bez podawania przyczyn.

  • Gwarancja: Dystrybutor odpowiada za Towar tylko wówczas, gdy został on zastosowany w modelach urządzeń podanych na fakturze lub w ofercie Dystrybutora. Odpowiedzialność Dystrybutora ogranicza się do warunków gwarancji udzielanej na sprzedawany Towar przez jego Producenta. W przypadku, gdy Klient zgłosi reklamację Towaru z powodów jakościowych, w terminie podanym w OWS i po przeprowadzonym postępowaniu reklamacyjnym potwierdzi się, że nosi on wady produkcyjne, Dystrybutor wymieni Klientowi ten Towar na Towar wolny od wad lub zwróci pieniądze w wysokości ceny jego zakupu przez Klienta, bez żadnych opłat dodatkowych. Dystrybutor ma prawo zażądać od Klienta dostarczenia: próbek, wydruków i innych dowodów potrzebnych do weryfikacji reklamacji. Dystrybutor ma prawo nie przyjąć zwracanego Towaru, jeśli Klient nie zastosuje się do procedury reklamacyjnej umieszczonej na stronie www.biuromax.com.pl, w szczególności, jeśli nie wypełni zamieszczonego tam formularza.

  • Ograniczenie Szkód i zrzeczenie się rekompensat: Dystrybutor kupując Towary bezpośrednio u Producentów dokłada najlepszego starania, by sprzedawane przez niego towary były dobrej jakości oraz nie naruszały praw autorskich czy patentów. W żadnym wypadku Dystrybutor nie będzie ponosił odpowiedzialności za szkody rzeczywiste lub utracone korzyści, jakie mogą powstać u Klienta lub osób trzecich w związku z zakupem i nabyciem w/w Towarów lub ich użyciem i zastosowaniem. Dystrybutor nie będzie ponosił też kosztów ekspertyz i testów w/w Towarów wykonanych przez Klienta lub osoby trzecie, chyba że zlecenie ich wykonania na koszt Dystrybutora pochodzić będzie od uprawnionych do tego organów działających na podstawie przepisów prawa.

  • Zastrzeżenie własności: Dystrybutor zastrzega sobie prawo własności sprzedanych Towarów do chwili zapłaty ceny ich zakupu.

  • Miejsce rozstrzygania sporów sądowych: Strony zobowiązują się do polubownego rozstrzygania swoich sporów, w przypadku jednak, gdy nie dojdą do porozumienia, sądem właściwym do rozstrzygania sporów będzie sąd siedziby Dystrybutora.

  • Klauzula salwatoryjna: w sytuacji, gdyby jeden z Ogólnych Warunków Sprzedaży okazał się nieważny, nie spowoduje to naruszenia ważności pozostałych, które pozostają wiążące dla Stron.